SEO copywriting – co to znaczy?
Dobrze zoptymalizowane treści SEO są ważne dla każdego, kto działa w internecie i chce zwiększyć swój zasięg. Testy muszą być zoptymalizowane pod kątem algorytmów wyszukiwarek Google, a także wartościowe dla użytkownika. Należy pamiętać, że dobre treści są podstawowym elementem, który generują ruch, zwiększa atrakcyjność i widoczność strony. Roboty Google doceniają strony internetowe napisane z zasadami copywritingu. Dzięki nim można przyciągnąć potencjalnych klientów. Treści SEO powinny umożliwić znalezienie tekstu w wyszukiwarce, przejście do witryny oraz przeczytanie z zaciekawieniem. Warto sprawdzić, jakie zalety ma seo copywriting i samodzielnie lub z pomocą specjalistów optymalizować teksty pod SEO.
Jak tworzyć treści SEO – podstawowe zasady
Treści SEO muszą być atrakcyjne dla wyszukiwarek internetowych, a także dla potencjalnych klientów. Warto je poznać, a tworzenie treści nie będzie problemem. Główne z nich to:
- Lead i tytuł – to dwa bardzo ważne elementy w content marketingu, które mają za zadanie przyciągnąć uwagę i zachęcić do zapoznania się z pozostałą częścią. Ważne, aby tytuł był krótki, ale zawierał słowa kluczowe. Lead to kilka zdań pod tytułem, których zadaniem jest krótkie przedstawienie całej treści.
- Treść – artykuł SEO powinien być zwięzły, czytelny, dopasowany do miejsca, gdzie będzie umieszczony. Warto postarać się, aby treści były unikatowe, zawierały bogate słownictwo, odpowiadające poruszanej tematyce. SEO copywriter musi pamiętać o poprawnej stylistyce, ortografii i zasadach gramatycznych.
- Słowa kluczowe – w SEO copywritingu słowa kluczowe mają ogromne znaczenie, służą przede wszystkim do pozyskiwania linków pozycjonujących. Frazy kluczowe powinny być umieszczane w tytule, śródtytułach, leadzie oraz treści. W internecie można znaleźć wiele narzędzi do dobierania słów kluczowych. Ważne jest również prawidłowe nasycenie słów kluczowych, dzięki któremu treść będzie naturalna w odbiorze.
- Nagłówki – kolejnym ważnym elementem tekstów SEO są nagłówki, czyli krótka treść, podsumowująca umieszczony niżej tekst. Jest 6 poziomów nagłówków, najważniejszy to nagłówek główny, czyli w języku HTML <h1>. Nagłówki dobrze się prezentują na stronie, a także ułatwiają czytanie skanowanie długich tekstów. Dzięki nim osoba czytająca możne szybko znaleźć to, czego potrzebuje.
- Prawidłowe formatowanie tekstu – dzięki formatowaniu można uzyskać czytelną treść. Formatowanie może obejmować takie elementy jak: tytuł, nagłówki, akapity, wypunktowanie, pogrubienie, kursywę lub podkreślenie, ramka, czytelny font, interlinia. Wyszukiwarki google również chętnie wybierają prawidłowe sformatowane strony.
- Linkowanie wewnętrzne – linki w teście SEO kierują czytelnika na inną stronę, są pewnego rodzaju nawigacją. Umieszczone linki powinni nawiązywać treścią do tematyki, mogą też odsyłać do polecanych produktów i usług.
- Grupa docelowa – treści powinny być dopasowane do grupy docelowej. Należy zwrócić uwagę na słownictwo, język, a także gusta i upodobania użytkowników.
Gdzie umieszcza się teksty SEO?
Teksty stworzone w ramach SEO copywritingu, zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek internetowych mogą być umieszczone w wielu miejscach. Sprawdzą się jako:
- Teksty na stronę internetową, oferta, informacja, opis działalności czy świadczonych usług,
- Opisy do sklepu internetowego, precyzującego szczegóły danego produktu,
- Artykuły np. blogowe, sponsorowane, eksperckie, specjalistyczne, umieszczone na blogu lub w serwisach zewnętrznych,
- Teksty w mediach społecznościowych.
Dzięki tekstom SEO można zwiększyć sprzedaż, rozpoznawalność marki, zwiększyć ruch na stronie, zyskać nowych klientów.
Pisanie tekstów z zasadami SEO to umiejętność, której warto się nauczyć. Jest wiele artykułów na temat seo copywritingu, które pomagają zrozumieć podstawowe zasady. Warto się z nimi zapoznać, to na pewno pomoże w osiągnięciu sukcesu.