środa, 12 czerwiec 2024 21:31

Recenzja nowego MG 3 Hybrid+

Oceń ten artykuł
(0 głosów)
MG 3 Hybrid+ MG 3 Hybrid+ fot: MOTO PREZENTACJE/YouTube

Nowa wersja MG 3, teraz w wersji Hybrid+, jest bezpieczniejsza i bardziej zaawansowana technologicznie niż jej poprzednicy. Z wyższą ceną pojawia się pytanie: czy warto za nią zapłacić?

  1. Jakie są główne ulepszenia wnętrza nowego MG 3 Hybrid+?
  2. Jakie są specyfikacje silnika i osiągi nowego MG 3 Hybrid+?
  3. Jakie wrażenia z jazdy oferuje nowy MG 3 Hybrid+?
  4. Jakie funkcje bezpieczeństwa są dostępne w nowym MG 3?
  5. Jakie są zalety i wady nowego MG 3 Hybrid+ w porównaniu do jego poprzednika?

Poprawiona jakość wnętrza

Wnętrze nowego MG (1) 3 to znaczący krok naprzód. Wersja Hybrid+ Essence, którą testujemy, oferuje elegancki wygląd z dwiema cyfrowymi ekranami - 10,25-calowy ekran multimedialny i 7-calowy wyświetlacz informacyjny dla kierowcy. W porównaniu do poprzedniej wersji, jest to znaczące ulepszenie pod względem estetyki i funkcjonalności.

System multimedialny jest podobny do tego w większym MG 4, z zestawem przycisków pod ekranem dla szybkiego dostępu do podstawowych funkcji. Niestety, brak bezprzewodowego Apple CarPlay i Android Auto może być dla niektórych użytkowników rozczarowaniem. Pomimo to, wbudowana nawigacja satelitarna i inne funkcje sprawiają, że wnętrze jest nowoczesne i praktyczne.

Silnik i osiągi

MG 3 Hybrid+ posiada 1,5-litrowy czterocylindrowy silnik benzynowy pracujący w cyklu Atkinsona, generujący 75 kW i 128 Nm momentu obrotowego. Po dodaniu 100 kW silnika elektrycznego i 1,83 kWh baterii, łączna moc wynosi 155 kW. To więcej niż Volkswagen Polo GTI (147 kW), choć czas przyspieszenia 0-100 km/h wynosi 8,0 sekund, co nie czyni z MG 3 pełnoprawnego hot hatcha.

Hybrid+ Essence waży 1308 kg, zaledwie 110 kg więcej niż wersja benzynowa, a wszystkie wersje mogą holować do 500 kg. Średnie zużycie paliwa wynosi 4,3 litra na 100 km, co jest imponującym wynikiem, choć wymaga to użycia paliwa 95 RON premium.

Wrażenia z jazdy

Jazda nowym MG 3 to znacząca poprawa w porównaniu do poprzedniego modelu. Samochód porusza się płynnie i jest responsywny, z trzema trybami jazdy do wyboru: Eco, Standard i Sport. System rekuperacji energii ma trzy poziomy, które pomagają w ładowaniu baterii podczas hamowania.

Pomimo dużej kierownicy, która może być niewygodna w manewrach parkingowych, samochód oferuje dobre prowadzenie i stabilność. Systemy wspomagania, takie jak "Intelligent Speed Assist", mogą być irytujące, ale ogólne wrażenia z jazdy są pozytywne.

Nowy MG 3 Hybrid+ to znacznie ulepszony model, oferujący nowoczesne wnętrze, zaawansowaną technologię bezpieczeństwa i wydajny napęd hybrydowy. Pomimo kilku drobnych niedociągnięć, jest to konkurencyjna opcja w swojej klasie, która z pewnością przyciągnie różnorodnych nabywców.

Przypisy:

(1) MG (Morris Garages) to brytyjska marka samochodów, która została założona w 1924 roku przez Cecila Kimbera. Firma zyskała popularność dzięki produkcji sportowych samochodów, które były cenione za ich styl, wydajność i przystępność. MG zaczęła jako dealer samochodów Morris, ale szybko przekształciła się w niezależnego producenta samochodów sportowych.

W początkowych latach działalności, MG koncentrowało się na produkcji małych, sportowych samochodów, które były popularne wśród brytyjskich i międzynarodowych kierowców. Firma zbudowała swoją reputację na modelach takich jak MG Midget czy MG Magnette. Przez wiele lat MG było synonimem brytyjskich samochodów sportowych.

Po drugiej wojnie światowej, MG kontynuowało produkcję samochodów, które cieszyły się popularnością zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym. Lata 60. i 70. to okres, gdy na rynku pojawiły się takie modele jak MG MGB, który stał się jednym z najpopularniejszych samochodów sportowych swojej ery.

W późniejszych latach, MG przeżyło kilka zmian właścicielskich. W 1980 roku zostało częścią grupy British Leyland, a następnie przeszło pod skrzydła BMW w 1994 roku. Jednak niemiecka firma sprzedała MG w 2000 roku, co doprowadziło do różnych prób reaktywacji marki.

W 2005 roku chińska firma SAIC Motor Corporation Limited nabyła prawa do marki MG i zaczęła odbudowywać jej obecność na rynku globalnym. Obecnie MG produkuje różnorodne modele samochodów, w tym elektryczne i hybrydowe SUVy, a także tradycyjne samochody osobowe. Firma koncentruje się na dostarczaniu nowoczesnych, dobrze wyposażonych pojazdów, które są dostępne w przystępnych cenach, starając się zachować sportowy charakter i dziedzictwo marki.

MG, choć nadal produkuje modele sportowe, rozszerzyło swoją ofertę o bardziej praktyczne pojazdy, w tym SUVy i samochody elektryczne. Modele takie jak MG ZS EV czy MG HS cieszą się popularnością w wielu krajach, w tym w Europie, Australii i Azji, gdzie marka stara się konkurować zarówno pod względem ceny, jak i jakości.

Źródło: CarExpert