piątek, 17 październik 2025 23:13

Toyota Yaris 2025 - recenzja

Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Toyota Yaris Hybrid 130 GR Sport 2025 Toyota Yaris Hybrid 130 GR Sport 2025 fot: Toyota

Nowy model Toyota Yaris 2025 wszedł właśnie do sprzedaży w Polsce. Producent oferuje go wyłącznie w wersji hybrydowej, rezygnując z tradycyjnych silników benzynowych. Cennik dostępny w polskich salonach oraz specyfikacje techniczne zdradzają kluczowe informacje o możliwościach, cenach i wyposażeniu tego kompaktu segmentu B.

Spis treści:

Jakie wersje i ceny Toyoty Yaris 2025 w Polsce?

Według oficjalnych danych, podstawowa wersja Active startuje od 100 900 zł. Wariant Comfort kosztuje 103 900 zł, a wersja Style została wyceniona na 111 900 zł. W katalogu znajduje się także opcja Executive, cena której zaczyna się od 122 900 zł. Dla entuzjastów przygotowano wersję GR Sport, oferowaną od 130 900 zł.

W ofertach promocyjnych dilerzy oferują rabaty sięgające 12 500 zł. Przykładowo, wersja Comfort dostępna była w cenie promocyjnej 90 300 zł (silnik 1,5 Hybrid, 116 KM). W innej ofercie hybrydowy Yaris produkcji 2025 wystawiono od 89 400 zł netto w ramach programu specjalnego KINTO One.

Jakie jednostki napędowe i osiągi oferuje Yaris 2025?

Toyota utrzymuje strategię "dual hybrid" - czyli jeden układ 1,5 l benzynowy z silnikiem elektrycznym, oferowany w dwóch wariantach mocy: 114 KM (84 kW) oraz 129 KM (95 kW). Wersje 116 KM odpowiadają wariantowi niższemu, a wariant 130 KM występuje w wersjach wyższych i w GR Sportowym modelu.

W trybach mieszanych Yaris osiąga spalanie wg WLTP na poziomie od 3,8 l/100 km. Dla mocniejszego wariantu podaje się wartości od 4,2 do 5,1 l/100 km w zależności od cyklu jazdy. Emisja CO₂ mieści się w przedziale 87–116 g/km zależnie od wersji i momentu eksploatacji. W katalogu Toyoty podano, że emisja CO₂ dla modelu Yaris 2025 wynosi 87–97 g/km.

Jeśli chodzi o osiągi, dla wersji 116 KM przyspieszenie 0-100 km/h trwa około 9,7 s, natomiast wariant 130 KM przyspiesza w około 9,2 s.

Jakie wyposażenie standardowe i opcje wnętrza dostępne są w Yarisie 2025?

Wersje standardowe oferują dotychczasowe elementy multimedialne, bezpieczeństwa i komfortu. W modelu Active znajduje się system multimedialny Toyota Touch 3 z ekranem 9″, łączność Apple CarPlay / Android Auto, kamera cofania oraz asystent utrzymania pasa ruchu (LTA) i adaptacyjny tempomat iACC.

W pakiecie Comfort dodano 15-calowe felgi aluminiowe, światła przeciwmgielne, elektryczną regulację podparcia lędźwiowego fotela kierowcy i regulację wysokości fotela pasażera. W wersji Style standardem stają się 16-calowe felgi, podgrzewane fotele i kierownica, przyciemniane szyby oraz przednie i tylne czujniki parkowania.

W wersji GR Sport wyróżnia się stylizacją: dostępny jest kolor Forest Green, opcja lakieru dwukolorowego, felgi 18″, czerwone przeszycia w tapicerce, ozdobne akcenty z logiem GR Sport w zagłówkach.

Elementy bezpieczeństwa i systemy wspomagające kierowcę obecne są już w wersji bazowej i obejmują m.in. układ wspomagania awaryjnego hamowania, systemy asystujące przy utrzymaniu pasa jazdy, czujniki i systemy monitorowania otoczenia.

Jakie zmiany w modelu 2025 względem wcześniejszych generacji?

Projektanci skupili się na udoskonaleniu wersji GR Sport, która zyskała szereg detali stylistycznych oraz nowy lakier Forest Green dostępny jako monotone lub z kontrastowym dachem. Choć pod względem technicznym napęd pozostaje dual hybrid, Toyota wprowadziła funkcję Predictive State of Charge Control - algorytm wykorzystujący dane z nawigacji, nachylenia drogi i ruchu, aby optymalizować poziom naładowania akumulatora.

Pod maską nadal zastosowano układ, w którym silnik 1,5 l współpracuje z silnikiem elektrycznym i baterią. Warianty mocy pozostają podobne jak dotąd: 114 KM i 129 KM. Wzmocniono też komponenty wersji GR Sport, by odzwierciedlały sportowy charakter modelu.

Kolory nadwozia rozszerzono o nowe opcje, a elementy stylistyczne nadano bardziej muskularny wygląd. Wersja GR Sport wyróżnia się agresywniejszym pasem przednim, akcentami kolorystycznymi i felgami 18″.

"Nowy Yaris to doskonały przykład połączenia efektywności i stylu w miejskim samochodzie." - Koji Sato

W jaki sposób Toyota Yaris 2025 wpisuje się w rynek europejski?

Toyota podkreśla, że model Yaris jest przystosowany do europejskich oczekiwań - łącząc kompaktość, styl, praktyczność i płynne prowadzenie. Dzięki niskim emisjom CO₂ (kilka wersji poniżej 100 g/km) spełnia rygorystyczne normy unijne dla flot i producentów.

Jednocześnie wersja GR Sport podkreśla sportową stronę oferty Toyoty w Europie. Auto pozostaje w segmencie B, więc konkurować będzie z innymi hybrydami miejskimi, oferując znacznie bogatsze wyposażenie i większą efektywność niż starsze modele benzynowe.

"Toyota Yaris to kluczowy model dla naszej strategii w Europie, łączący innowację i zrównoważony rozwój." - Yoshihiro Nakata


Toyota poinformowała, że nowe wersje GR Sport i paleta kolorów mają uczynić Yarisa bardziej konkurencyjnym wśród miejskich samochodów kompaktowych w Europie.

Rynek polski reaguje promocjami i szeroką dostępnością. Dzięki rabatom i oferowanym warunkom finansowania, Yaris 2025 staje się dostępny nawet poniżej 90 tys. zł netto w ofertach specjalnych.

Ponadto, globalne działania Toyoty wskazują, że marka zamierza skoncentrować się bardziej na elektromobilności - fabryka w Czechach, która obecnie produkuje modele Yaris Hybrid, zostanie rozbudowana, by wytwarzać pierwsze w pełni elektryczne auta Toyoty w Europie 🇪🇺.

Nowa Toyota Yaris 2025 trafia na rynek jako hybrydowy model segmentu B z ofertą 2 wariantów mocy, bogatym wyposażeniem i licznymi promocjami. To propozycja dla kierowców szukających kompaktowego auta miejskiego o niskim zużyciu paliwa, modernistycznym wyglądzie i technologicznych usprawnieniach.

Przypisy:

GR Sport - Sportowa linia wyposażeniowa Toyoty inspirowana działem Toyota Gazoo Racing. Modele oznaczone tym symbolem charakteryzują się dynamiczną stylistyką, sportowym zawieszeniem i unikalnymi detalami wnętrza. GR Sport łączy sportowy charakter z praktycznością codziennego użytkowania, a w przypadku Yarisa oferuje m.in. felgi 18-calowe, obniżone zawieszenie i detale wykończenia w kolorze czerwonym.

KINTO One to program finansowania oferowany przez Toyotę, umożliwiający wynajem długoterminowy samochodów osobowych dla klientów indywidualnych i firm. Klient płaci stałą miesięczną ratę obejmującą koszt użytkowania pojazdu, ubezpieczenia, serwisów i rejestracji. Po zakończeniu umowy samochód można zwrócić lub wymienić na nowy model. Rozwiązanie to zyskuje popularność w Polsce ze względu na prostotę i przewidywalne koszty eksploatacji.

Predictive State of Charge Control - System wprowadzony przez Toyotę w modelach hybrydowych, który analizuje trasę za pomocą danych z nawigacji, topografii i natężenia ruchu. Na tej podstawie zarządza ładowaniem i rozładowywaniem akumulatora, tak aby zoptymalizować wykorzystanie energii elektrycznej. Technologia ta zwiększa efektywność napędu i ogranicza zużycie paliwa w sytuacjach miejskich oraz na trasach z licznymi podjazdami.

Koji Sato - Prezes koncernu Toyota Motor Corporation od 2023 roku, wcześniej kierował działem Lexus i Gazoo Racing. Znany jest z promowania elektromobilności oraz rozwoju napędów hybrydowych i wodorowych. Pod jego kierownictwem Toyota koncentruje się na zwiększeniu udziału aut niskoemisyjnych w sprzedaży globalnej oraz na rozszerzeniu produkcji pojazdów elektrycznych w Europie.

Yoshihiro Nakata - Prezes Toyota Motor Europe odpowiedzialny za strategię rozwoju marki na rynku europejskim. Jego działania skupiają się na elektryfikacji gamy modelowej oraz zwiększeniu lokalnej produkcji pojazdów w europejskich fabrykach Toyoty. Nakata wspiera także rozwój nowoczesnych technologii bezpieczeństwa i systemów wspomagania kierowcy w nowych modelach.

 

Źródło: Auto Świat, Cars UK, Daily Revs, Mag Toyota UK, Media Toyota UK, Motonews, Newsroom Toyota Europe, Otomoto, PDF Toyota Polska, Reuters, Toyota Europe, Toyota News Europe, Toyota Zduńska Wola, Wybór Kierowców, YouTube

Ostatnio zmieniany piątek, 17 październik 2025 23:40