Spis treści:
- Sportowa sylwetka i nowoczesne wnętrze
- Napęd hybrydowy i osiągi
- Komfort i funkcjonalność
- Bezpieczeństwo na wysokim poziomie
- Cena i gwarancja
Sportowa sylwetka i nowoczesne wnętrze
Z zewnątrz Toyota C-HR GR Sport 2025 przyciąga uwagę ostrymi liniami i muskularną sylwetką. Projektanci zastosowali kilka wizualnych akcentów, które podkreślają sportowy charakter modelu.
- 19-calowe felgi aluminiowe
- Dwukolorowe malowanie nadwozia
- Agresywny pas przedni z logo GR
- Czarne akcenty wokół nadkoli i lusterek
Wnętrze pojazdu jest spójne z dynamicznym wyglądem zewnętrznym. Zastosowano materiały dobrej jakości oraz elementy kojarzone z segmentem premium. Przednie fotele zostały obszyte kombinacją skóry i zamszu, wyposażone są również w funkcję podgrzewania. Kierownica pokryta skórą oraz nowoczesny kokpit z cyfrowymi zegarami uzupełniają całość.
System multimedialny oparto na dużym, 12,3-calowym ekranie dotykowym, który obsługuje bezprzewodowo Apple CarPlay i Android Auto. Dodatkowo kierowca ma do dyspozycji kolorowy wyświetlacz head-up oraz nowoczesny zestaw wskaźników.
Napęd hybrydowy i osiągi
Toyota C-HR GR Sport 2025 została wyposażona w układ hybrydowy składający się z 2-litrowego silnika benzynowego oraz dwóch silników elektrycznych. Łączna moc systemu to 145 kW.
| Parametr | Wartość |
|---|---|
| Moc całkowita | 145 kW |
| Przyspieszenie 0–100 km/h | 8,0 s |
| Napęd | Na wszystkie koła (AWD) |
| Skrzynia biegów | Automatyczna CVT |
| Średnie zużycie paliwa | 4,1 l/100 km |
| Emisja CO₂ | 94 g/km |
Układ napędowy zapewnia płynne przyspieszanie oraz niski poziom hałasu, co przekłada się na komfort jazdy w mieście. Skrzynia bezstopniowa nie oferuje sportowych wrażeń, ale pozwala na bardzo równomierne rozwijanie mocy.
Komfort i funkcjonalność
Przednie fotele są wygodne i dobrze wyprofilowane, natomiast z tyłu przestrzeń dla pasażerów jest ograniczona. Dotyczy to szczególnie miejsca na głowę i nogi. Mimo tego, wnętrze zostało dobrze wyciszone i wykonane starannie.
Przestrzeń bagażowa:
- 362 litry przy rozłożonych siedzeniach
- 1134 litry po złożeniu tylnych oparć
Choć nie są to rekordowe wartości w klasie, oferują wystarczającą pojemność do codziennego użytkowania.
Bezpieczeństwo na wysokim poziomie
Toyota wyposażyła model C-HR GR Sport 2025 w szeroki zestaw systemów bezpieczeństwa czynnego i biernego. Samochód uzyskał pięć gwiazdek w testach ANCAP.
- Adaptacyjny tempomat
- System automatycznego hamowania awaryjnego
- Asystent utrzymania pasa ruchu
- Kamera 360 stopni
- Monitorowanie martwego pola
- Automatyczne światła drogowe
Dzięki temu C-HR GR Sport zapewnia nie tylko komfort, ale również wysoki poziom bezpieczeństwa w każdych warunkach drogowych.
Cena i gwarancja
Toyota C-HR GR Sport 2025 nie jest jeszcze dostępna oficjalnie na polskim rynku, ale na podstawie cen z innych krajów można oszacować, że koszt zakupu będzie wynosił od około 156 000 do 186 000 złotych. Cena uzależniona będzie od poziomu wyposażenia i rynku docelowego.
Kupujący otrzymują standardową 5-letnią gwarancję bez limitu kilometrów, z możliwością rozszerzenia gwarancji na układ napędowy do 7 lat oraz na baterię hybrydową do 10 lat.
Nowa Toyota C-HR GR Sport 2025 to propozycja dla osób szukających nowoczesnego SUV-a z dynamicznym wyglądem, oszczędnym napędem i bogatym wyposażeniem. Model ten łączy funkcjonalność i styl, a hybrydowy układ napędowy zapewnia realne korzyści w codziennej eksploatacji.
Przypisy:
ANCAP (Australasian New Car Assessment Program) to niezależna organizacja zajmująca się oceną bezpieczeństwa nowych pojazdów sprzedawanych w Australii i Nowej Zelandii. Od 1993 roku ANCAP przeprowadza testy zderzeniowe i analizuje wyposażenie samochodów w systemy bezpieczeństwa czynnego oraz biernego. Wyniki przedstawiane są w formie ocen w pięciogwiazdkowej skali, gdzie 5 gwiazdek oznacza najwyższy poziom ochrony pasażerów i pieszych.
Źródło: CarExpert, Carsales, Steven Eagell Toyota, Toyota, YouTube