wtorek, 14 maj 2024 21:14

Tesla Cybertruck przy prawdziwej kolizji

Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Pierwsze "realne testy zderzeniowe" Cybertruck'a Pierwsze "realne testy zderzeniowe" Cybertruck'a fot: facebook/groups/CyberTruck

Chociaż Tesla Cybertruck nie został jeszcze poddany niezależnym testom zderzeniowym, jedno z elektrycznych pick-upów firmy doznało poważnego uderzenia w USA, co pozwoliło zobaczyć, jak radzi sobie w sytuacjach awaryjnych.

  1. Jak Tesla Cybertruck zachował się w realnym teście zderzeniowym?
  2. Jakie uszkodzenia odniosła Tesla Cybertruck podczas wypadku?
  3. Jakie obrażenia odniósł kierowca Tesla Cybertruck?
  4. Czy Tesla Cybertruck przeszedł już formalne testy zderzeniowe?
  5. Jak Tesla zaprezentowała swój Cybertruck podczas wcześniejszych demonstracji?

Realny test zderzeniowy Cybertrucka

Zdjęcia opublikowane na grupie fanów Tesla Cybertruck na Facebooku przez użytkownika Dale Gribble pokazują pojazd wkrótce po zderzeniu bocznym. Drzwi po stronie pasażera zostały całkowicie zdeformowane i wniknęły do wnętrza kabiny, co spowodowało uruchomienie poduszek powietrznych i pęknięcie szyb. Jednak, zamiast się roztrzaskać, laminowane okna utrzymały się w całości, jak zaplanowano.

Choć drzwi Cybertrucka zachowały się zgodnie z projektem, nie jest jasne, czy bateria została uszkodzona podczas wypadku. Widoczne uszkodzenia wydają się jednak na tyle poważne, że pojazd może zostać uznany za nieopłacalny do naprawy.

Stan kierowcy i brak formalnych testów

Według Dale'a Gribble'a, kierowca Cybertrucka doznał obrażeń ręki, ale niewiele wiadomo o pasażerach Forda Edge SUV, który zderzył się z elektrycznym pick-upem. Niestety, wciąż nie mamy możliwości bezpośredniego porównania Cybertrucka z jego konkurentami, ponieważ Tesla nie przesłała jeszcze swojego elektrycznego pick-upa do formalnych testów zderzeniowych prowadzonych przez organy bezpieczeństwa.

Wideo z prezentacji Cybertrucka

Kiedy rozpoczęto dostawy w listopadzie, Tesla pokazała krótki film, na którym Cybertruck uderza w betonową ścianę z prędkością 35 mph (56,3 km/h). Jednak test ten różni się od standardowych testów zderzeniowych przeprowadzanych przez IIHS w USA, gdzie zderzenia odbywają się przy prędkości 40 mph (64,4 km/h) z nałożeniem.

Chociaż pierwsze realne testy zderzeniowe Tesla Cybertruck pokazują, że pojazd może wytrzymać poważne uderzenia, nadal czekamy na oficjalne testy bezpieczeństwa, które dostarczą pełniejszego obrazu jego zdolności ochronnych. Realne testy są ważnym krokiem w ocenie bezpieczeństwa nowego pojazdu, a Tesla musi jeszcze poddać swojego pick-upa pełnym, niezależnym badaniom.

Przypisy:

(1) IIHS, czyli Insurance Institute for Highway Safety (Instytut Ubezpieczeń Bezpieczeństwa Drogowego), to niezależna, niedochodowa organizacja badawcza i komunikacyjna w Stanach Zjednoczonych, która jest finansowana przez różne towarzystwa ubezpieczeniowe. IIHS zostało założone w 1959 roku. Głównym celem tej organizacji jest zmniejszanie liczby wypadków drogowych, a także ich szkodliwości poprzez przeprowadzanie badań nad bezpieczeństwem pojazdów i promowanie strategii zapobiegania wypadkom oraz zmniejszania obrażeń w wyniku wypadków.

IIHS jest znane przede wszystkim z przeprowadzania testów zderzeniowych, które oceniają jak pojazdy chronią pasażerów w różnych scenariuszach zderzeń. Wyniki tych testów są publikowane i często przekładają się na ogólne postrzeganie bezpieczeństwa danego modelu samochodu przez konsumentów i branżę motoryzacyjną. Oprócz testów zderzeniowych, IIHS bada również efektywność systemów zapobiegania wypadkom, takich jak automatyczne hamowanie czy ostrzeganie przed zmianą pasa ruchu.

Rezultaty badań przeprowadzanych przez IIHS są wykorzystywane przez producentów samochodów do ulepszania projektów pojazdów, a także przez agencje rządowe i organizacje branżowe do tworzenia standardów bezpieczeństwa. IIHS regularnie publikuje rankingi bezpieczeństwa, które są szeroko respektowane i mają wpływ na decyzje konsumentów dotyczące zakupu samochodów.

Źródło: CarExpert