poniedziałek, 29 kwiecień 2024 16:45

Ford traci na produkcji elektryków

Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Ford traci na elektrykach Ford traci na elektrykach fot: unsplash

W pierwszym kwartale 2024 roku, Ford zanotował znaczące straty w swoim dziale pojazdów elektrycznych (EV), pomimo utrzymania ogólnej rentowności firmy. Ta sytuacja podkreśla wyzwania, z jakimi boryka się branża motoryzacyjna w kontekście przesiadki na elektryki.

  1.  Ile wyniosły straty działu Model e Forda w pierwszym kwartale 2024 roku?
  2. Jaki problem dotknął model F-150 Lightning, wpływając na jego dostawy?
  3. Jakie są różnice w sprzedaży między Mustang Mach-E a Tesla Model Y w Australii?
  4. Jakie nowe modele elektryczne Ford planuje wprowadzić do Australii w 2024 roku?
  5. Jakie są długoterminowe plany Forda wobec branży pojazdów elektrycznych?

Straty w dziale Model E

Dział Model e Forda poniósł stratę w wysokości 1,32 miliarda dolarów amerykańskich (~2,02 mld dolarów australijskich) w pierwszym kwartale roku 2024, co jest znacznie więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Pomimo sprzedaży około 10 000 pojazdów EV, firma straciła średnio około 200 000 dolarów australijskich na każdym sprzedanym egzemplarzu, nie uwzględniając kosztów odsetek i podatków.

Problemy z jakością i dostawami

CEO Forda, Jim Farley (1), wyraził ubolewanie z powodu niezajęcia się wcześniej problemami z jakością, które stały się znane po jego objęciu stanowiska w 2020 roku. W szczególności, dostawy modelu F-150 Lightning, elektrycznego pickupa, zostały wstrzymane z powodu nieokreślonego problemu z jakością. To wszystko na tle trudnych trzech lat od premiery tego modelu w 2021 roku.

"Lamentuję, że nie zająłem się wcześniej problemami z jakością." - Jim Farley

Konkurencja na rynku australijskim

Mustang (2) Mach-E, elektryczny crossover oferowany na rynku australijskim, sprzedał się w liczbie zaledwie 168 egzemplarzy w pierwszym kwartale 2024 roku, co jest daleko w tyle za takimi modelami jak Tesla Model Y z 6835 sprzedanymi egzemplarzami. Mimo wprowadzenia na rynek nowych modeli, takich jak mały crossover elektryczny Puma Gen-E i elektryczny van E-Transit Custom, firma nadal zmaga się z silną konkurencją.

Ford, mimo ogólnej rentowności dzięki sukcesowi działu Ford Pro, stoi przed poważnymi wyzwaniami w sektorze pojazdów elektrycznych. Zapowiedziane plany poprawy kosztów produkcji EV i wprowadzenia nowych modeli mogą być kluczowe dla przyszłych wyników firmy w tej dynamicznie zmieniającej się branży.

Przypisy:

(1) Jim Farley CEO (Chief Executive Officer, czyli dyrektor generalny) Ford Motor Company. Objął to stanowisko w październiku 2020 roku, zastępując Jima Hacketta. Farley jest odpowiedzialny za nadzorowanie globalnych operacji firmy Ford oraz za strategię rozwoju w obszarach takich jak pojazdy elektryczne i nowe technologie. Jego doświadczenie i decyzje mają kluczowe znaczenie dla przyszłości Forda, zwłaszcza w kontekście rozwijającego się rynku elektrycznych pojazdów i adaptacji do zmieniających się warunków rynkowych.

(2) Ford Mustang to jeden z najbardziej ikonicznych modeli samochodów produkowanych przez Ford Motor Company, debiutujący w 1964 roku. Jest to samochód typu „pony car”, co oznacza, że jest to stosunkowo niedrogi, sportowy samochód z wyglądem przypominającym wyścigowe konstrukcje, ale oparty na platformie kompaktowego samochodu. Mustang zyskał ogromną popularność od momentu wprowadzenia na rynek, stając się symbolem amerykańskiej kultury motoryzacyjnej.

Mustang przeszedł przez wiele generacji, przy czym każda wprowadzała różne zmiany stylistyczne i mechaniczne. W ofercie Forda Mustang występuje w różnych wariantach silnikowych, począwszy od mniejszych, bardziej ekonomicznych jednostek, aż po potężne silniki V8, które są szczególnie cenione przez entuzjastów motoryzacji.

Źródło: CarExpert