poniedziałek, 26 październik 2020 16:27

Czy opłaca się kupić używaną Hondę Civic VIII?

Oceń ten artykuł
(1 Głos)
części Honda Civic części Honda Civic

Civic to jeden z najpopularniejszych modeli aut produkowanych przez japoński koncern Honda. Od 2015 r. w sprzedaży jest dziesiąta generacja tego pojazdu, ale wśród polskich kierowców ogromną popularnością wciąż cieszy się generacja ósma.

 

Ósma generacja Hondy Civic – najważniejsze informacje

Ósma generacja Civica zadebiutowała w 2005 r., kiedy to gigant z Japonii zaprezentował ją podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Do produkcji trafiła rok później, a ostatnie egzemplarze wyjechały z fabryk w 2011 r. Na rynki europejskie przeznaczono wersję hatchback, która szybko dorobiła się przydomka „UFO”. Karoseria tej „ósemki” przywodziła bowiem na myśl statek kosmiczny. Trzy- i pięciodrzwiowa europejska wersja hatchback szybko zdobyła serca kierowców i zdobyła parę wyróżnień branżowych, w tym tytuł North American Car of the Year. Oprócz tego ósma generacja Hondy Civic wystąpiła też w wersjach: sedan, Type-R, Si, Hybrid oraz GX.

Ósma generacja Hondy Civic – czy warto?

Zdaniem ekspertów z salonu Honda Plaza Honda Civic VIII to auto godne uwagi z wielu powodów. Solidna technika to jego największy atut, ale oczywiście na tym nie koniec. Najlepszą inwestycją są wersje po liftingu, który np. hatchback przeszedł dwukrotnie, w 2009 r. i w 2010 r. Kalkuluje się szukać egzemplarzy z niedużym przebiegiem, gdyż są one mniej awaryjne, a ponadto łatwiej dostać do nich części. Honda Civic VIII warta jest także polecenia z racji na znakomitą i stabilną elektrykę bazującą na magistrali CAN. Ogromną zaletą „ósemki” jest też nadwozie znacznie lepiej zabezpieczone przed korozją niż miało to miejsce w poprzednich generacjach Civica. Wnętrze samochodu jest bardzo wygodne i zapewniające wysoki komfort podczas jazdy. Niemniej należy bacznie przyglądać się zwłaszcza krawędzi dachu przy łączeniu z szybą, gdyż właśnie tu najczęściej pojawia się rdza. Co się zaś tyczy jednostki napędowej, wiele zależy od indywidualnych preferencji, np. spora część kierowców chwali sobie benzyniaki z jednostką 1.8 i-VTEC, które są idealne do codziennej jazdy.