poniedziałek, 05 maj 2025 20:29

Volkswagen Tayron 2025 - recenzja

Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Volkswagen Tayron 2025 Volkswagen Tayron 2025 fot: Volkswagen

Najnowszy SUV marki Volkswagen trafił na rynek jako następca dobrze znanego modelu Tiguan Allspace. Nowy Tayron 2025 oferuje więcej przestrzeni, nowe technologie oraz szeroką gamę napędów. Niemiecki producent przygotował pojazd, który ma szansę przyciągnąć uwagę kierowców poszukujących nowoczesnego auta rodzinnego z opcją siedmiu miejsc.

Spis treści:

Większe nadwozie i nowoczesne wnętrze

Tayron jest wyraźnie większy od poprzednika. Zyskał na długości i szerokości, co przełożyło się na bardziej przestronne wnętrze i komfortową przestrzeń pasażerską.

ParametrWartość
Długość 4792 mm
Szerokość 1853 mm
Wysokość 1668 mm
Rozstaw osi 2788 mm

Dzięki zwiększonym wymiarom Tayron zapewnia wygodne warunki jazdy nawet dla siedmiu osób, choć wersja hybrydowa dostępna jest wyłącznie w konfiguracji pięciomiejscowej. We wnętrzu dominuje nowoczesny styl - standardem są cyfrowe zegary o przekątnej 10 cali oraz centralny ekran dotykowy o przekątnej 12,9 cala.

Dostępne poziomy wyposażenia to Life, Elegance i R-Line. W zależności od wariantu można liczyć na reflektory LED Plus, fotele z funkcją masażu oraz podgrzewane siedzenia w dwóch rzędach.

Szeroki wybór jednostek napędowych

Volkswagen Tayron 2025 oferowany jest z napędami benzynowymi, wysokoprężnymi oraz w wersjach hybrydowych. Wszystkie modele posiadają automatyczną skrzynię biegów, a część z nich również napęd na cztery koła.

Dostępne opcje napędu:

  • Silnik benzynowy 2.0 TSI
    • Moc: 150 kW lub 190 kW
    • Napęd: 4Motion
  • Silnik wysokoprężny 2.0 TDI
    • Moc: 110 kW (napęd przedni) lub 142 kW (4Motion)
  • Mild-hybrid 1.5 eTSI
    • Moc: 110 kW
    • System 48V
  • Hybryda plug-in (eHybrid)
    • Moc systemowa: 150 kW lub 200 kW
    • Zasięg elektryczny: do 126 km
    • Ładowanie: AC do 11 kW, DC do 50 kW

Najważniejsze dane hybrydy plug-in:

ParametrWartość
Bateria 19,7 kWh
Maksymalny zasięg EV 126 km
Czas ładowania (DC 50 kW) około 25 minut
Zużycie paliwa 1,3 l/100 km

 

Komfort i bezpieczeństwo w standardzie

Wrażenia z jazdy podnoszą aktywne zawieszenie DCC Pro oraz wyciszone wnętrze z grubszymi szybami akustycznymi. Samochód jest dobrze przygotowany do codziennej eksploatacji, także z dziećmi - oferuje trzy punkty ISOFIX oraz bogaty zestaw systemów wspomagających kierowcę.

Systemy bezpieczeństwa obejmują:

  • asystenta pasa ruchu
  • automatyczne hamowanie awaryjne
  • asystenta świateł drogowych
  • poduszki powietrzne we wszystkich rzędach

Ceny i przestrzeń bagażowa

Tayron dostępny będzie w kilku wersjach, których ceny zaczynają się od około 183 000 zł, a kończą na około 265 000 zł. Cena uzależniona jest od wersji silnikowej oraz poziomu wyposażenia.

Pojemność bagażnika:

KonfiguracjaPojemność maksymalna
Pięciomiejscowa do 2090 litrów
Siedmiomiejscowa do 1905 litrów
Hybryda plug-in do 1915 litrów
7 miejsc rozłożonych 345 litrów

Nowy Volkswagen Tayron 2025 to przestronny, dobrze wyposażony SUV z nowoczesnymi układami napędowymi i wysokim poziomem bezpieczeństwa. Jego europejska premiera planowana jest jeszcze w tym roku, a na polskim rynku powinien pojawić się w drugiej połowie 2025 roku.

Przypisy:

ISOFIX to międzynarodowy standard montażu fotelików dziecięcych w samochodach. Umożliwia on bezpośrednie i sztywne przymocowanie fotelika do konstrukcji pojazdu, bez użycia pasów bezpieczeństwa.

Źródło: CarExpert, Car Magazine, Carwow, Volkswagen, YouTube

Ostatnio zmieniany poniedziałek, 05 maj 2025 20:38