czwartek, 01 luty 2024 21:58

Katalog reklamowy - czy firmy powinny się na nim skupiać?

Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Katalog reklamowy Katalog reklamowy fot: pexels

Katalog reklamowy jest jednym z narzędzi reklamy. Bez katalogu trudno wyobrazić sobie udział w różnych targach czy konferencjach. Katalog może być wręczany w momencie, gdy ktoś podejdzie do naszego stanowiska. Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się więcej. 

Katalogi reklamowe - co warto o nich wiedzieć? 

Warto wiedzieć, że katalogi reklamowe pełnią funkcję wizytówki firmy. Dlatego tak ważne jest, by wykonane były na jak najwyższym poziomie. Druk katalogów musi być powierzony firmie, która posiada długoletnie doświadczenie. Jednak nim trafią do drukarni muszą zostać odpowiednio przygotowane. Decydując się na druk katalogów reklamowych, trzeba zdawać sobie sprawę z tego, jak ważna jest szata graficzna. To właśnie na to zwraca uwagę wielu odbiorców. Szata graficzna powinna przyciągać wzrok. Duże znaczenie ma także kreatywność oraz poziom estetyki. Zdjęcia oraz grafiki muszą być wyważone. Niewielka ilość grafik sprawi, że katalog może prezentować się ubogo. Z drugiej strony zbyt wiele grafik może doprowadzić do chaosu. Katalog reklamowy musi mieć także odpowiednią szatę kolorów. Zbyt krzykliwe kolory mogą kojarzyć się z tym, że jest to tani druk katalogów. Należy zdecydować się na takie kolory, które pozwolą na precyzyjne czytanie przez odbiorcę. Wśród niektórych katalogów drukowanych problemem jest dobór szaty kolorów, która do niczego nie pasuje.   

Katalog firmowy - co powinno znaleźć się w środku?

Zanim zdecydujemy się na wydruk katalogów należy zastanowić się co chcemy, by znalazło się wewnątrz. Najczęściej katalogi tworzone są po to, by pokazać ofertę danej firmy. Projekt folderu reklamowego musi zostać dokładnie przez nas przemyślany. Informacje, które będą w środku muszą być jasne dla odbiorcy. Czasem lepiej jest wystrzegać się fachowego słownictwa, gdyż nie każdy będzie je w stanie zrozumieć. 

W katalogu reklamowym nie może zabraknąć hasła przewodniego, które musi rzucać się w oczy. Można je podkreślić nadając mu większą czcionkę. Należy wystrzegać się języka używanego w literaturze, gdyż najlepsze jest proste słownictwo. 

Na jakim papierze druk do katalogu firmowego?

Decydując się na wykonanie folderów reklamowych, należy wybrać także odpowiedni papier, na którym broszura będzie dobrze się prezentować. Warto pamiętać, że jest to element, który znacząco wpływa na estetykę. Rodzaj papieru ma bardzo duże znaczenie, zbyt cienki sprawi, że przeglądanie będzie niewygodne. Poza tym cienki papier z pewnością szybko ulegnie zniszczeniu.  

Papier bardzo sztywny również nie będzie idealnym wyborem. Jego składanie może być bardzo niewygodne. Na papierze kredowym można postawić na interesujące wykończenia, takie jak: mat, satyna. Dobór rodzaju papieru gwarantuje nam, że katalog lepiej się przyjmie.  

Jaki format katalogu reklamowego? 

Chcąc wybrać katalogi reklamowe musimy zastanowić się, jaki rozmiar będzie najlepszy. Właściciele firm najczęściej decydują się na format A6, A5 oraz A4. Zwykle folder składany jest na połowę. Niektórzy decydują się na składanie na trzy części, co jest możliwe w przypadku folderu A4. Wiele osób zastanawia się, jakie rozwiązanie jest najlepsze. Trudno odpowiedzieć na to pytanie, gdyż wszystko zależy od naszych indywidualnych potrzeb. Ważne jest, by wszystkie elementy były odpowiednio wygospodarowane. 

Drukowanie katalogów warto zlecić profesjonalnym firmom. Dobrze jest wejść na stronę coloursfactory.pl i przejrzeć ofertę, jaką mają. Takie foldery są z pewnością genialną reklamą, więc warto na nie postawić. Sprawdzą się w firmach o różnych profilach.