sobota, 14 czerwiec 2025 21:28

Polestar 2 2025 - recenzja

Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Polestar 2 2025 Polestar 2 2025 for: Polestar

Nowy model Polestar 2 roku 2025 trafił na rynek europejski, także do Polski. Przyprojektowany elektryczny liftback oferuje kilka wariantów napędu, zwiększony zasięg oraz opcje wyposażenia, które czynią go ciekawą propozycją w segmencie aut klasy średniej. Poniżej przedstawiam informacje techniczne, ceny i dostępność, oparte wyłącznie na dostępnych danych.

Spis treści:

Zmiany w napędzie i baterii w modelu Polestar 2

Pierwszy wariant - Single motor ze standardowym zasięgiem - dysponuje silnikiem 200 kW (272 KM), napędem na tylną oś i baterią 70 kWh. Zasięg wg WLTP wynosi około 554 km, a ładowanie DC do 80% trwa około 26 min przy mocy 180 kW.

Drugi wariant - Long Range Single motor - ma silnik 220 kW (299 KM), tę samą tylną oś i baterię 82 kWh. Zasięg wg WLTP sięga nawet 659 km, a szybkość ładowania sięga 205 kW, co pozwala na uzupełnienie baterii z 10% do 80% w około 28 min.

Trzeci - Long Range Dual motor - oferuje napęd na obie osie, 310 kW (421 KM), baterię 82 kWh i zasięg do 482 km WLTP. Istnieje także wersja Performance Pack z mocą 350 kW (476 KM), przyspieszeniem 0–100 km/h w 4 s i specjalnym zawieszeniem Öhlins oraz hamulcami Brembo.

Ceny w Europie i opcje wyposażenia dla polskiego klienta

Ceny w Wielkiej Brytanii zaczynają się od 45 160 funtów za wariant standardowy, 49 160 funtów za long range z jednym silnikiem i 53 160 funtów za wersję z napędem obu osi. Wersja Performance Pack to 58 160 funtów.

W Polsce ceny będą zbliżone, jednak ostateczne kwoty zależą od kursu walut i opłat celnych. Europejscy klienci mogą także skorzystać z opcji finansowania 0% dla Polestar 2 przy zamówieniach od 1 kwietnia do 30 czerwca 2025 roku.

Nowe pakiety wyposażenia Polestar 2 2025

Wersja 2025 wprowadza nowe pakiety:

  • Climate Pack zawiera pompę ciepła, podgrzewane tylne siedzenia, podgrzewaną kierownicę i dysze do spryskiwaczy.
  • Pro Pack oferuje 20-calowe koła i elementy w kolorze Swedish Gold na pasach bezpieczeństwa, zawieszeniu i bieżnikach.
  • Pilot Pack - adaptacyjny tempomat, światła przeciwmgłowe LED i asystent pasa ruchu.
  • Plus Pack - panoramiczny dach i system audio Harman Kardon.
  • Performance Pack - zawieszenie Öhlinsa i hamulce Brembo, dostępne tylko z pięciodrzwiowym wariantem.

Wygląd, wykończenie i systemy wnętrza

Z zewnątrz wprowadzono nowe kolory nadwozia Vapour i Storm, zastępujące dotychczasowe Magnezium i Thunder. Dopełnieniem są nowe wzory felg o średnicy 19 i 20 cali.

Wnętrze oferuje opcjonalne szare skórzane obicia Nappa Bridge of Weir „zatwierdzone przez organizacje dbające o dobro zwierząt”.

System multimedialny oparty jest na systemie operacyjnym Android z Mapami Google i Asystentem Google. Pierwszy taki system w Europie.

„Nie tylko zmodernizowaliśmy układ napędowy Polestar 2 - zrobiliśmy to, nie pogarszając zasięgu i komfortu jazdy.” - Joakim Rydholm

Produkcja i bezpieczeństwo Polestar 2

Polestar 2 jest produkowany w fabryce w Luqiao, prowincja Zhejiang w Chinach, eksportowany pociągami do Szanghaju, a następnie drogą morską do portu Zeebrugge w Belgii. Tam przechodzi europejskie homologacje.

W 2021 roku model zdobył 5 gwiazdek w teście Euro NCAP, uzyskując wysokie oceny w testach zderzeniowych.

Informacje o modelu

Wariant Single motor 70 kWh:

  • 200 kW mocy i 490 Nm momentu
  • 0–100 km/h w 6,2 s
  • zasięg do 554 km

Wariant Long Range 82 kWh (Single motor):

  • 220 kW i 490 Nm
  • 5,9 s do setki
  • zasięg do 659 km
  • ładowanie DC do 205 kW

Wariant Dual motor 82 kWh:

  • 310 kW, 740 Nm
  • 0–100 km/h w 4,3 s
  • zasięg do 482 km
  • Performance Pack: 350 kW, 4,0 s do setki

Pakiety opcjonalne można komponować dowolnie:

  1. Climate Pack - komfortowe ogrzewanie
  2. Pro Pack - wygląd premium
  3. Pilot i Plus Pack - zaawansowane multimedia i pomoc kierowcy
  4. Performance Pack - sportowe zawieszenie i mocniejszy napęd

Ładowanie:

  • AC 11 kW do pełna w 7–8 h
  • DC szybkie w 26–28 min od 10% do 80%

Bezpieczeństwo:

  • 5 gwiazdek Euro NCAP
  • zastosowanie stref kontrolowanego zgniotu i łącznik wyłączający baterię po wypadku

Produkcja i dostępność:

  • produkcja od marca 2020 w Chinach
  • seryjnie trafia do polskich pokazów od końca 2024
  • finansowanie 0% możliwe do czerwca 2025

Model Polestar 2 2025 to konstrukcja o ugruntowanych wartościach technicznych: ponad 550 km zasięgu w wersjach z napędem i pakietami, bogata oferta standardowego i dodatkowego wyposażenia oraz wysoki poziom bezpieczeństwa potwierdzony ocenami Euro NCAP. Z uwagi na możliwości konfiguracji wariantu - od praktycznego Single motor po sportową wersję Dual motor Performance - będzie interesującą opcją dla klientów poszukujących nowoczesnego elektryka klasy średniej.

Przypisy:

Öhlins szwedzka firma specjalizująca się w produkcji zaawansowanych układów zawieszenia do pojazdów sportowych i wyczynowych. Znana z precyzji, jakości i wykorzystywania w motorsporcie.

Brembo włoski producent wysokiej klasy układów hamulcowych, stosowanych zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach sportowych oraz wyścigowych. Uznawany za lidera w dziedzinie skuteczności hamowania.

Harman Kardon amerykańska marka audio, znana z dostarczania wysokiej jakości systemów nagłośnienia do samochodów i elektroniki użytkowej. Cechuje się wyraźnym brzmieniem i innowacyjnymi rozwiązaniami akustycznymi.

Bridge of Weir szkocka firma produkująca luksusową, ekologiczną skórę samochodową. Jej produkty są często wybierane przez marki premium za jakość i odpowiedzialność środowiskową.

Android Automotive (Google Maps i Asystent Google) system operacyjny Google dla samochodów, zintegrowany bezpośrednio z pojazdem. Umożliwia korzystanie z Map Google, głosowego Asystenta Google i aplikacji bez potrzeby podłączania smartfona.

Joakim Rydholm to szwedzki inżynier i kierowca rajdowy, odpowiadający w Polestar za rozwój układów jezdnych (head of chassis development/driving dynamics). Jego kariera zaczęła się w 1987 roku w rajdach rallycrossowych, a od 2008 roku pracował przy projektach Volvo Cars, m.in. przy C30 Polestar Concept. Od 2013 r. angażował się w rozwój układów jezdnych modeli S60 i V60 Polestar, a od 2016 r. nadzoruje wszystkie komponenty zawieszenia Polestar, w tym prace nad Polestar 1.

Polestar to szwedzka marka motoryzacyjna specjalizująca się w produkcji samochodów elektrycznych klasy premium. Powstała jako oddział sportowy Volvo Cars, a od 2017 roku działa jako niezależna firma należąca do koncernu Geely. Polestar łączy skandynawski design z zaawansowaną technologią i skupia się na zrównoważonej mobilności oraz innowacyjnych rozwiązaniach cyfrowych.

Euro NCAP europejski Program Oceny Nowych Samochodów. Niezależna organizacja przeprowadzająca testy zderzeniowe i oceniająca poziom bezpieczeństwa pojazdów dostępnych na rynku europejskim. Pięć gwiazdek to najwyższy wynik w klasyfikacji.

Źródło: Auto Świat, Autocar, Autotijd, Brembo, Bridgend, CarExpert, Euro NCAP, Google, Harman Kardon, Öhlins, Polestar, Whatcar, Wikipedia, YouTube

Ostatnio zmieniany sobota, 14 czerwiec 2025 21:51