czwartek, 24 lipiec 2025 14:43

Mazda CX-70 2025 - recenzja hybrydowego SUVa premium

Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Mazda CX-70 2025 Mazda CX-70 2025 fot: Mazda

Mazda wprowadza na rynek europejski model CX‑70 - pięcioosobowe SUV‑y o charakterze premium, podzielone pomiędzy klasyczne napędy benzynowe z mild-hybrydą oraz wersję typu plug‑in hybrid (PHEV). Bazujący na platformie CX‑90, model ten oferuje bogate wyposażenie, przestronność i dynamiczne osiągi. Przeznaczony dla klientów ceniących komfort, styl i nowoczesne wsparcie technologiczne.

Spis treści:

Platforma i oferta napędów CX‑70

Model CX‑70 powstał na tej samej platformie co CX‑90. Mierzy się z nim nie tylko rozmiarem, ale i rozwiązaniami technicznymi. Lina napędowa jest zróżnicowana:

  • Benzynowy silnik 3,3 l z mild-hybrydą - dostępny w wersjach 280 KM oraz 340 KM (Turbo S).
  • Wersja PHEV - 2,5 l benzyna + silnik elektryczny o mocy 323 KM, z zasięgiem elektrycznym do ok. 42 km.

W każdym wariancie standardem jest napęd na wszystkie koła i automatyczna skrzynia 8‑biegowa, a „mostek” pomiędzy układem a podwoziem zapewnia system i‑ACTIV AWD i Kinematic Posture Control (KPC) dla stabilności w zakrętach.

Wyposażenie i wnętrze w wersjach Premium

Wystrój wnętrza CX‑70 został zaprojektowany z myślą o segmentcie premium.

  • Skórzana tapicerka Nappa, gałka zmiany biegów i obszyte kierownice.
  • Dwie imponujące tablice - 12,3‑calowy zestaw wskaźników oraz ekran systemu infotainment.
  • Obecne funkcje: Apple CarPlay, Android Auto, Alexa, składany elektrycznie tylny fotel, panoramiczny szyberdach.
  • System wspomagania jazdy „gdy kierowca nie reaguje” (Unresponsive Driver Support).

Wnętrze łączy estetykę skandynawską z praktycznymi rozwiązaniami - podłogowe schowki, haki do bagażu, przestrzeń bagażowa do 2015 l po złożeniu tylnych siedzeń.

Mazda CX-70 2025 - czarna ujecie z przodu

fot: Team Mazda Dealership

Osiągi i dynamika CX‑70 Turbo S

Wersja Turbo S z silnikiem 3,3 l generuje 340 KM i 500 Nm momentu obrotowego, umożliwiając sprint do 100 km/h w ok. 6 sekundy przy masie ponad 2 200 kg.

System mild-hybrid wspomaga silnik, zmniejszając zużycie paliwa - średnio ok. 10 l/100 km. Plug-in hybrid zapewnia jazdę w trybie spalinowo-elektrycznym z zasięgiem elektrycznym do 42 km i spalaniem 25 mpg w trybie hybrydowym.

Ceny w Europie i porównanie z konkurencją

W Europie wariant 3,3 Turbo S Premium Plus wyceniany jest na ok. 49 880 €. W USA ceny rozpoczynają się od 40 445 USD, a kończą na 57 450 USD za PHEV Premium Plus.

Cenowo CX‑70 umiejscawia się powyżej głównych konkurentów klasy średniej, lecz poniżej modeli luksusowych.

Porównywalne SUV‑y jak BMW X5, Lexus RX są droższe, ale oferują podobne wyposażenie; jednocześnie tańsze modele typu Hyundai Santa Fe, Kia Sorento czy Toyota Kluger mają prostsze wnętrza i słabsze silniki.

Czy CX‑70 ma wady techniczne?

Redakcje zwracają uwagę na kilka mankamentów:

  1. Interfejs systemu multimedialnego - mniej intuicyjny niż w konkurencyjnych autach.
  2. Cena - wyraźnie wyższa od masowej klasy SUV‑ów, co zmusza do zestawienia z autami klasy premium.
  3. Brak możliwości regulacji środkowego rzędu siedzeń - choć jego przestronność jest uznawana za wystarczającą.

Podsumowanie i oferta dla polskiego rynku

Model CX‑70 zadebiutuje w Europie w drugiej połowie 2025 roku. Jest dedykowany klientom oczekującym auta o stylistyce premium, przestronności i nowoczesnych napędach, nie akceptując kompromisów trzyej dynamiki i komfortu.

Na rynku polskim spodziewane ceny startują od ok. 260 000 zł za podstawową wersję benzynową, z szansą na dopłaty przy wyborze PHEV.

Oferta modelu:

  • 3,3 Turbo Preferred - benzyna + mild-hybrid (280 KM)
  • 3,3 Turbo Premium/Premium Plus - moc 280/340 KM, lepsze wykończenie
  • 3,3 Turbo S Premium/S Premium Plus - topowa wersja benzynowa (340 KM)
  • PHEV Premium i Premium Plus - 323 KM, elektryczny zasięg ~42 km

Model CX‑70 uzupełnia ofertę Mazdy na europejskim rynku, wypełniając lukę pomiędzy CX‑60 a CX‑90. Oferuje połączenie przejrzystej stylistyki, bogatego wyposażenia i elastycznych napędów w segmencie, gdzie konkurencja rośnie.

Przypisy:

i‑ACTIV AWD to zaawansowany system napędu na wszystkie koła opracowany przez Mazdę. Działa w trybie predykcyjnym, analizując dane z ponad 20 czujników (m.in. temperatury zewnętrznej, pozycji przepustnicy, obrotów kół i kąta skrętu) i w razie potrzeby przekazuje moment obrotowy na tylną oś, zanim jeszcze wykryje poślizg. System ten zwiększa stabilność i bezpieczeństwo jazdy, zwłaszcza w trudnych warunkach pogodowych.

Skórzana tapicerka Nappa - Naturalna skóra najwyższej jakości stosowana głównie w samochodach klasy premium. Wyróżnia się miękkością, elastycznością i gładką powierzchnią. Proces jej garbowania i barwienia zachowuje naturalną strukturę skóry, co przekłada się na jej trwałość i elegancki wygląd. W modelu Mazda CX‑70 oferowana jest w wersjach wykończeniowych Premium i Premium Plus.

Alexa - Asystent głosowy firmy Amazon, który umożliwia sterowanie wieloma funkcjami pojazdu za pomocą komend głosowych. W pojazdach wyposażonych w systemy kompatybilne z Alexą można uruchomić nawigację, włączyć muzykę, sterować klimatyzacją czy wysyłać wiadomości bez użycia rąk. Integracja z Alexą w modelu CX‑70 jest częścią szerszej strategii Mazdy w zakresie rozwiązań typu connected car.

MPGe - Skrót od "miles per gallon equivalent", czyli "mil na galon ekwiwalentu paliwa". To jednostka stosowana w USA do pomiaru efektywności energetycznej pojazdów elektrycznych i hybrydowych plug-in. Wartość MPGe porównuje zużycie energii elektrycznej z tradycyjnym paliwem, przeliczając zużycie prądu na równoważne spalanie benzyny. Pomaga to użytkownikom lepiej ocenić koszty eksploatacji pojazdów hybrydowych.

 

Źródło: AutoWeb, Carexpert, Ccarprice, Courier Mail, DD-Tuning, Edmunds, Mazda, Mazda of Milford, Mazda USA, MarketWatch, Motor1, MySanAntonio, Reddit, YouTube

Ostatnio zmieniany wtorek, 19 sierpień 2025 19:16