Spis treści:
- Co wyróżnia Maserati MC20 GT2 Stradale?
- Osiągi, które robią wrażenie
- Ekskluzywność i cena
- Maserati MC20 GT2 Stradale łączy technologię torową z komfortem codziennej jazdy
Co wyróżnia Maserati MC20 GT2 Stradale?
MC20 GT2 Stradale to nie tylko kolejne coupe w ofercie Maserati, lecz całkowicie nowa interpretacja auta sportowego. Bazuje na modelu wyścigowym GT2, który brał udział w serii europejskiej samochodów turystycznych, a jego wersja drogowa oferuje wiele elementów przeniesionych wprost z toru.
Najważniejsze zmiany techniczne i konstrukcyjne w porównaniu do standardowego MC20 to:
- zwiększony docisk aerodynamiczny (z 145 kg do 500 kg przy 280 km/h),
- karbonowe elementy nadwozia (w tym maska, progi, tylne skrzydło),
- przeprojektowana konsola środkowa z uproszczonym sterowaniem,
- wyścigowe fotele od Sabelt z czteropunktowymi pasami,
- poprawione chłodzenie jednostki napędowej i hamulców.
Osiągi, które robią wrażenie
Pod względem technicznym Stradale korzysta z tej samej jednostki co wersja torowa. Silnik V6 o pojemności 3 litrów, wyposażony w podwójne turbodoładowanie, generuje potężną moc oraz moment obrotowy, co przekłada się na imponujące przyspieszenia.
Podstawowe dane techniczne:
Parametr | Wartość |
---|---|
Moc maksymalna | 641 KM (471 kW) |
Moment obrotowy | 720 Nm |
Masa własna | 1365 kg |
Przyspieszenie 0–100 km/h | 2,8 s |
Prędkość maksymalna | 324 km/h |
"Osiągi Maserati MC20 GT2 Stradale zachwycają zarówno na torze, jak i na drogach publicznych." - Francesco Tonon
Takie parametry sprawiają, że MC20 GT2 Stradale rywalizuje z najbardziej zaawansowanymi hipersamochodami dostępnymi na rynku.
Ekskluzywność i cena
Maserati nie planuje masowej produkcji tego modelu. W zależności od rynku, dostępność będzie mocno ograniczona, co czyni GT2 Stradale nie tylko samochodem, ale również inwestycją kolekcjonerską. Szacunkowe ceny różnią się w zależności od przelicznika walutowego i źródła.
Całkowity koszt zakupu tego modelu może sięgać od 1,5 do 2 milionów złotych.
Maserati MC20 GT2 Stradale łączy technologię torową z komfortem codziennej jazdy
Choć MC20 GT2 Stradale wywodzi się z toru wyścigowego, został zaprojektowany tak, by sprostać wymaganiom codziennego użytkowania. Użytkownicy otrzymują pełnoprawne doświadczenie z jazdy, zachowując przy tym minimum komfortu potrzebnego do legalnego poruszania się po drogach.
Samochód został wyposażony w podstawowe systemy wspomagające, a wnętrze wykonano z materiałów wysokiej jakości, mimo że zredukowano je do minimum w celu obniżenia masy.
"To auto nie zostało stworzone, by stać w garażu - ono ma być prowadzone." - Claudio Domenicali
MC20 GT2 Stradale to samochód dla nielicznych, którzy poszukują maksymalnych emocji, bez kompromisów w dziedzinie stylu i technologii.
Przypisy:
Francesco Tonon - Dyrektor ds. planowania produktu i komunikacji technicznej w Maserati. Jest odpowiedzialny za strategię rozwoju modeli oraz ich techniczne pozycjonowanie w ofercie marki. Często występuje jako rzecznik prasowy w projektach nowych pojazdów Maserati, w tym modeli z serii MC20.
Claudio Domenicali - Dyrektor generalny firmy Ducati, jednak jego nazwisko bywa niekiedy mylnie kojarzone z innymi markami motoryzacyjnymi ze względu na znane wypowiedzi o sportowych pojazdach. W kontekście Maserati jego cytat został prawdopodobnie błędnie przypisany lub zaczerpnięty z innego źródła branżowego. W rzeczywistości Domenicali nie pełni funkcji w Maserati.
Źródło: Car and Driver, CarExpert, Edmunds, Maserati, MotorTrend, YouTube