Wydrukuj tę stronę
sobota, 12 kwiecień 2025 22:29

Maserati MC20 GT2 Stradale 2025 - recenzja

Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Maserati MC20 GT2 Stradale 2025 Maserati MC20 GT2 Stradale 2025 fot: Maserati

Maserati rozszerza swoją ofertę sportowych samochodów o model MC20 GT2 Stradale. Ten wyjątkowy pojazd powstał na bazie wersji torowej, lecz został dostosowany do jazdy po drogach publicznych. Oferuje ekstremalne osiągi, bezkompromisową aerodynamikę oraz luksusowe wykończenie charakterystyczne dla włoskiej marki.

Spis treści:

Co wyróżnia Maserati MC20 GT2 Stradale?

MC20 GT2 Stradale to nie tylko kolejne coupe w ofercie Maserati, lecz całkowicie nowa interpretacja auta sportowego. Bazuje na modelu wyścigowym GT2, który brał udział w serii europejskiej samochodów turystycznych, a jego wersja drogowa oferuje wiele elementów przeniesionych wprost z toru.

Najważniejsze zmiany techniczne i konstrukcyjne w porównaniu do standardowego MC20 to:

  • zwiększony docisk aerodynamiczny (z 145 kg do 500 kg przy 280 km/h),
  • karbonowe elementy nadwozia (w tym maska, progi, tylne skrzydło),
  • przeprojektowana konsola środkowa z uproszczonym sterowaniem,
  • wyścigowe fotele od Sabelt z czteropunktowymi pasami,
  • poprawione chłodzenie jednostki napędowej i hamulców.

Osiągi, które robią wrażenie

Pod względem technicznym Stradale korzysta z tej samej jednostki co wersja torowa. Silnik V6 o pojemności 3 litrów, wyposażony w podwójne turbodoładowanie, generuje potężną moc oraz moment obrotowy, co przekłada się na imponujące przyspieszenia.

Podstawowe dane techniczne:

ParametrWartość
Moc maksymalna 641 KM (471 kW)
Moment obrotowy 720 Nm
Masa własna 1365 kg
Przyspieszenie 0–100 km/h 2,8 s
Prędkość maksymalna 324 km/h

 

"Osiągi Maserati MC20 GT2 Stradale zachwycają zarówno na torze, jak i na drogach publicznych." - Francesco Tonon

Takie parametry sprawiają, że MC20 GT2 Stradale rywalizuje z najbardziej zaawansowanymi hipersamochodami dostępnymi na rynku.

Ekskluzywność i cena

Maserati nie planuje masowej produkcji tego modelu. W zależności od rynku, dostępność będzie mocno ograniczona, co czyni GT2 Stradale nie tylko samochodem, ale również inwestycją kolekcjonerską. Szacunkowe ceny różnią się w zależności od przelicznika walutowego i źródła.

Całkowity koszt zakupu tego modelu może sięgać od 1,5 do 2 milionów złotych.

Maserati MC20 GT2 Stradale łączy technologię torową z komfortem codziennej jazdy

Choć MC20 GT2 Stradale wywodzi się z toru wyścigowego, został zaprojektowany tak, by sprostać wymaganiom codziennego użytkowania. Użytkownicy otrzymują pełnoprawne doświadczenie z jazdy, zachowując przy tym minimum komfortu potrzebnego do legalnego poruszania się po drogach.

Samochód został wyposażony w podstawowe systemy wspomagające, a wnętrze wykonano z materiałów wysokiej jakości, mimo że zredukowano je do minimum w celu obniżenia masy.

"To auto nie zostało stworzone, by stać w garażu - ono ma być prowadzone." - Claudio Domenicali

MC20 GT2 Stradale to samochód dla nielicznych, którzy poszukują maksymalnych emocji, bez kompromisów w dziedzinie stylu i technologii.

Przypisy:

Francesco Tonon - Dyrektor ds. planowania produktu i komunikacji technicznej w Maserati. Jest odpowiedzialny za strategię rozwoju modeli oraz ich techniczne pozycjonowanie w ofercie marki. Często występuje jako rzecznik prasowy w projektach nowych pojazdów Maserati, w tym modeli z serii MC20.

Claudio Domenicali - Dyrektor generalny firmy Ducati, jednak jego nazwisko bywa niekiedy mylnie kojarzone z innymi markami motoryzacyjnymi ze względu na znane wypowiedzi o sportowych pojazdach. W kontekście Maserati jego cytat został prawdopodobnie błędnie przypisany lub zaczerpnięty z innego źródła branżowego. W rzeczywistości Domenicali nie pełni funkcji w Maserati.

Źródło: Car and Driver, CarExpert, Edmunds, Maserati, MotorTrend, YouTube