Spis treści:
- Co wyróżnia model BYD Sealion 7 na tle konkurencji?
- BYD Sealion 7 w Polsce - ceny i wyposażenie
- Technologia i bezpieczeństwo na pokładzie BYD Sealion 7
- Kiedy BYD Sealion 7 trafi do polskich salonów?
Co wyróżnia model BYD Sealion 7 na tle konkurencji?
BYD Sealion 7 to nowy elektryczny SUV o długości 4,83 m, który oferuje przestrzeń dla 5 pasażerów i maksymalnie 520 litrów przestrzeni bagażowej. Model zbudowany został na nowej architekturze e-Platform 3.0 Evo, co umożliwia zastosowanie najnowszej generacji napędu elektrycznego i systemów zarządzania energią. Zintegrowano również pompę ciepła i autorski system zarządzania temperaturą baterii.
Pojazd dostępny będzie w trzech wariantach napędowych:
- z napędem na tylną oś o mocy 160 kW (218 KM),
- mocniejszy tylnonapędowy z 230 kW (313 KM),
- oraz topowy wariant AWD z dwoma silnikami o łącznej mocy 390 kW (530 KM).
Najmocniejsza wersja Sealion 7 Performance przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 sekundy. Zasięg deklarowany dla wersji z napędem na tylne koła wynosi 570 km, a dla wersji z napędem na wszystkie koła 520 km (wg normy WLTP).
BYD Sealion 7 w Polsce - ceny i wyposażenie
W Polsce cena modelu BYD Sealion 7 ma zaczynać się od około 215 000 złotych, co czyni go konkurencyjnym wobec takich pojazdów jak Tesla Model Y czy Hyundai Ioniq 5. Auto ma być dostępne w trzech poziomach wyposażenia, z czego każdy oferuje m.in. adaptacyjny tempomat, panoramiczny dach, system kamer 360 stopni oraz duży, 15,6-calowy ekran multimedialny obracany w pionie i poziomie.
Wersja Performance otrzyma dodatkowo sportowe akcenty stylistyczne, większe 21-calowe felgi oraz układ zawieszenia z adaptacyjnym tłumieniem. W zależności od wersji, klienci będą mieli do wyboru akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy (LFP) o pojemności 71,8 kWh lub 87 kWh.
Technologia i bezpieczeństwo na pokładzie BYD Sealion 7
Systemy bezpieczeństwa w BYD Sealion 7 obejmują m.in. asystenta pasa ruchu, system monitorowania martwego pola oraz system autonomicznego hamowania awaryjnego. Auto wyposażone jest także w zaawansowany system rozpoznawania znaków drogowych oraz funkcję automatycznego parkowania.
Wnętrze wykonane zostało z materiałów wysokiej jakości. Konsola centralna z dominującym ekranem, ambientowe oświetlenie i cyfrowe zegary tworzą nowoczesny charakter kokpitu. Producent zastosował także najnowszy system infotainment z aktualizacjami online (OTA).
Kiedy BYD Sealion 7 trafi do polskich salonów?
Pierwsze egzemplarze BYD Sealion 7 mają pojawić się w polskich salonach jeszcze w trzecim kwartale 2025 roku. Europejską premierę zaplanowano na lato, natomiast pełna dostępność wszystkich wariantów napędowych i wyposażeniowych ma być osiągnięta do końca roku.
Chińska marka BYD intensyfikuje swoją ekspansję w Europie. Po modelach Atto 3, Dolphin i Seal, Sealion 7 ma stać się kolejnym krokiem w umacnianiu pozycji producenta na rynku samochodów elektrycznych.
Wprowadzenie modelu Sealion 7 wpisuje się w strategię BYD zakładającą zdobycie 5% udziału w europejskim rynku pojazdów elektrycznych do 2026 roku. Firma inwestuje w rozwój sieci sprzedaży i serwisu w Polsce, planując otwarcie kolejnych punktów dealerskich w największych miastach.
BYD Sealion 7 stanowi istotne uzupełnienie oferty chińskiego producenta i może znacząco wpłynąć na rynek SUV-ów elektrycznych klasy średniej w Europie Środkowej.
Przypisy:
Akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy (LFP) to typ baterii litowo-jonowej, w której do budowy katody wykorzystuje się fosforan litowo-żelazowy (LiFePO₄). Zyskał popularność w motoryzacji elektrycznej dzięki swojej wysokiej stabilności termicznej i chemicznej, co czyni go jednym z najbezpieczniejszych rozwiązań wśród akumulatorów. Baterie LFP są odporne na przegrzewanie, nie ulegają łatwo samozapłonowi i charakteryzują się dużą wytrzymałością na intensywne użytkowanie.
Jedną z najważniejszych zalet akumulatorów LFP jest ich długa żywotność – mogą wytrzymać nawet ponad 2000 cykli ładowania bez znacznego spadku pojemności. Są także mniej podatne na degradację w wysokich temperaturach i nie wymagają kosztownych metali, takich jak kobalt czy nikiel, co obniża koszty produkcji. Główną wadą tej technologii jest niższa gęstość energii, co oznacza krótszy zasięg pojazdu przy tej samej masie baterii w porównaniu z innymi typami akumulatorów litowo-jonowych.
Źródło: Auto Bild, BYD, CarExpert, Chińskie Samochody, MotoNews, Otomoto, Wikipedia, Wybór Kierowców, YouTube